9/7/08

Llista n/2 Coses que NO aprenem en créixer


Volia fer una altra llista però em queda escapçada. Volia escriure coses que no he pogut aprendre a millorar amb el pas del temps i només em surten dues coses:

1/ estudiar a l'últim moment. Tants anys dedicant-m'hi, dues carreres a l'esquena, i sé que encara ara, si hagués de preparar un examen o redactar el que fos, aniria donant-li llargues fins al dia abans. I després a córrer cagant-me en mi mateixa i la meva desídia. Sinó em creieu, mireu aquesta entrada que té tot just un any i un mes.

2/ mantenir endreçats els papers importants (nòmines, horaris, factures, títols, etc.) per poder trobar-ho fàcilment en cas de necessitat. En sóc incapaç i això que tinc un calaix i carpetes destinades al seu ús. Però malauradament, la meva reacció instintiva és dipositar tots els papers sobre l'escriptori. Mesclats amb llibres per llegir o llegits o per rellegir, piles gastades, quaderns, bosses buides, revistes velles, fulletons informatius, papers amb notes, cd's, sobres buits, etc. O sigui, coses útils i coses inútils que haurien de ser llençades conviuen en el mateix espai. La mandra que fa endreçar-ho és excessiva i provoca que aquest moment vagi sent sempre postergat. Finalment arriba l'instant que necessito un paper o document i he de capbussar-me en aquest infern en la seva recerca.


El cert és que tenia molt clar quan vaig pensar que la segona llista seria aquesta que hi hauria més coses. Per tant, el fet que només pugui escriure dues coses que persisteixo en fer malament, malgrat el meu penediment i la meva voluntat de canviar-ho, no significa que sigui una persona que ha après molt dels seus errors. Crec que més aviat mostra quina capacitat tinc per oblidar i quines poques ganes d'esforçar-m'hi en aquest moment.

Espero que algun de vosaltres tingui més idees. Jo rumiava entorn de fer la maleta quan marxem de viatge, o preparar la bossa amb el que necessitarem al llarg del dia, o escollir la roba adequada pel temps que fa, etc.

Espero també que sigueu comprensius amb la meva desídia... estic de vacances!

_______________________________________________________________
Acabo amb una cita de Kant, també treta de les que va escollir Stendhal per encapçalar un capítol de «Le Rouge et le Noir». Volia que cada llista comencés amb una dels fragments que van plaure a Stendhal. Però és una mica llarga i he intentat ser bastant sintètica en l'entrada. Els que voleu més aquí la teniu. Si coneixeu Immanuel Kant, el filòsof de Königsberg (actual Kaliningrad) quedareu segurament fascinants per això:

«Souvenir ridicule et touchant : le premier salon où à dix-huit ans l'on a paru seul et sans appui ! le regard d'une femme suffisait pour m'intimider. Plus je voulais plaire, plus je devenais gauche. Je me faisais de tout les idées les plus fausses; ou je me livrais sans motifs, ou je voyais dans un homme un ennemi parce qu'il m'avait regarde d'un air grave. Mais alors, au milieu des affreux malheurs de ma timidité, qu'un beau jour était beau!» - Kant.

Traducció (meva, per suposat):

«Record ridícul i commovedor: el primer saló on als divuit anys hom va aparèixer sol i sense suport! la mirada d'una dona era suficient per intimidar-me. Més volia agradar, més esdevenia maldestre. Em feia idees falses de tots; o em donava sense motius, o veia en un home un enemic perquè m'havia mirat greument. Però aleshores, en mig d'aquests terribles penes de la meva timidesa, que bell era un dia bell!» - Kant.



18 comentaris:

Matty ha dit...

sens dubte fer maletes a l'últim moment!!!! de fet hauria d'ampliar-ho a, simplement, fer maletes. No m'agrada!!!! i SEMPRE les acabo fent la nit abans (o al mateix matí abans de marxar). Jo vull que algú em digui "no agafis res... comprarem el que necessits" ai...sniff... això si que seria romanticisme, no? o és que he vist masses pel·lícules?

Unknown ha dit...

sí, a mi sempre em fa mandra fer maletes... i no les faig gaire bé...
tendeixo al "per si", a omplir-les massa, etc.

la chica ha dit...

- agafar una guia de viatges d'allà on vagi. m'agrada fer sobre la marxa.

- informar-me, abans de marxar, del temps que farà al lloc on vagi. així, m'he trobat amb samarretes de tirants i sandàlies en llocs on estàvem a 12 graus i amb pluja.

la chica ha dit...

no vaig mai amb paraigües. encara que plogui, nevi, hi hagi un tornado o un tsunami.

Unknown ha dit...

com avui... hi ha hagut un huracà o només m'ho ha semblat a mi?

Anònim ha dit...

A osona els ha anat a saludar un huracà, tens raó.
pel maresme tormentes que semblaven focs artificials.
jo no poso ni paraigües ni sabatilles de saltar del llit. El paraigües perquè fa de mal portar, les sabatilles perquè me les descuido sempre.

Unknown ha dit...

quina sort els marismeños perquè pel barcelonès ens hem dutxat...

eli, ets oblidadissa i descuidada?
;)

la chica ha dit...

michoud, efectivament, hi ha hagut un huracà entsunamiat que se'm volia endur mar enllà...

qui és d'osona? o era una informació addicional? ;)

qui posa sabatilles "de saltar"? ai, meli, no t'enteeeeeeeeenc! bé, jo tinc les sabatilles al costat del llit, normalment, però no salto, perquè tinc moltes possibilitats de torçar-me el peu. et refereixes a aquest tipus de sabatilles, oi? "de saltar". que guai, així puc dir que salto cada matí?!

salta! salta conmiiiiiigo, saaaaaaaalta! (és una cançó)

Unknown ha dit...

gran moment musical

sí, és veritat, what it means osona?

i sí, és veritat, l'elit salta !!! però el teu llit és molt alt?

la chica ha dit...

la meli salta?! té un llit d'alçada normal...

el meu llit no és alt, és normal. ara m'agrada mirar llits per pensar quin em compraré. sempre n'he volgut d'aquells tan baixets, a lo zen. bé, no sé si són zen, però m'hi recorden, perquè són els que posen en una decoració tope zen.

visca els llits, visca els llits!

la chica ha dit...

la laia és de vic. ho dirà per això?

la laia era una passada. una vegada vam anar a vic amb un boli bic (bé, això del boli era una broma fàcil, perdó), a casa seva, vam dinar amb ella, vam anar amb el seu 4 llaunes que agafava les rotondes a 100 (en un moment en què, a més, portava la "L") i vam passar tot el dia allà, amb ella.

després d'això, ens continuava dient "és que sóc de vic, saps?". no ho vaig entendre mai.

ai, perdó, m'estic desviant del tema una altra vegada!!

meli, explica què vols dir amb osona!

algú vol fer alguna aportació sobre alguna altra comarca de catalunya? ;)

Unknown ha dit...

ostres, a mi em va dur en aquell cotxe des de Sants-estació fins a casa seva i després a l'estació de Vic. Que vam fer un treball d'Objecte juntes... i com vam patir! Sí que ho deia sempre això de jo sóc de vic...

la chica ha dit...

quina por! ;)

Unknown ha dit...

i vam veure un burro per un poble que començava amb f el nom... figaró? i jo vaig flipar... estos de pueblo

la chica ha dit...

fff... fff... fff...
freakyvillage?
jiji, que txunga sóc!

Unknown ha dit...

ojala es digués així... la laia em va mirar horroritzada mentre a mi em sorprenia... gent de camp

per cert, ella venia d'una competició esportiva, per això estava un dissabte a barcelona pel matí...

tot molt i molt friki

la chica ha dit...

a mi m'agradaria pujar en un burro (especifico per no crear dubtes: en un ase)

a mi m'agradaria viure en un poble la meitat de l'any, amb animalets.

acabo de proposar-me anar, una vegada a l'any, a una casa rural que conec que té molts animalets. els gossets ja són amics meus. també tenen ovelles, xais, vaques, ànecs... són tan monos!

Unknown ha dit...

ai, clara que poc de ciutat que ets per ser de barcelona... t'agrada massa la calma ... i ara descobreixo que també els animalets...

i no preferiries un pony?