16/12/08

Una concessió als records


Avui només vull fer un revival, dedicat a tots els Mironians i Mironianes (o sigui, monitors i monitores de sala, taquilles i grups) durant l'exposició de «Chillida», que va tenir lloc a la Fundació Joan Miró de Barcelona entre 21/11/2003 i 25/01/2004. És una concessió a la melangia, que m'auto-ofereixo en aquest dia gris. Recordem doncs els bons temps quan treballàvem junts, quan érem joves i innocents, quan sabíem poc dels cops de la vida, i quant rèiem, malgrat tot, molt, a la feina.

Us relago aquí una obra magna de la prosa poètica escrita a diverses mans. Sense signar, no érem egocèntrics. Llegiu les nostres ocurrències... and remember!


QUE RABIA DA:
- Coger una audioguía y que caigan seguidamente tres cascos.
- Una vez imprimidos los tickets, se les ocurre sacar la BCN CARD.
- JAPONESES, un mundo aparte: afirman con la cabeza digas lo que digas y siempre se dirigen al lugar más insospechado para comprar sus tickets.
- Ir ilusionada al vestuario y comprobar que no está puesta la llave.
- Ir a coger una audioguía en alemán y que sea sólo en francés.
- Coger una audioguía y, después de desenredarla, comprobar que no funciona.
- Que et donin les audioguies mullades o els cascos plens de péls.
- Chillida no es pronuncia Quillida, Challaïda o Chinchilla.
- Que pregunten QUÉ es “Challaïda”?
- Que nos llamen nena, maca, reina, perla, etc.
- Que hagan la cola de audioguías para comprar los tickets.
- ITALIANOS, gritan, caóticos...
- Que entre la gente cuando falta media hora para cerrar.
- Que en un día de grupos no funcionen los walkies.
- Tener preparadas audioguías de grupo y que no funcionen los micros.
- Que pregunten si sabes inglés para después preguntar donde está el lavabo.
- Si vas a un museo con tu hijo, no te lleves el triciclo.
- En control: pedir los tickets y que no te los dejen coger, de manera que te ves obligada/o a forcejear con el visitante para que lo suelte.
- Que quan tallis entrades no només no et saludin sinó que ni tan sols et mirin a la cara, com si fossis una màquina de peatge.
- Que la gent es queixi de què piten les alarmes quan les fan saltar ells!
- Que la gent pensi que no tenim res millor a fer que esperar que portin les àudios a partir de les 19.05.
- Que quan els hi dius que no toquin et diguin que no està escrit enlloc.
- Que quan li dius a la gent que no toquin les escultures, et diguin que tu tampoc els pots tocar a ells.
- Que la gent es fagi la BOJA al control de Miró quan els hi demanes el ticket.
- Que em preguntin per què NO sona el vídeo de Chillida.
- Que comprovin el boníssim estat del material de les escultures tocant-les sense parar.
- Que ens preguntin per què s’han de posar les motxilles davant o a les consignes quan se’ls crida l’atenció.
- Que ens renyin per no saber parlar ANGLÈS.
- Que em preguntin com es tradueix “ YUNQUE” (en anglès, clar!!) i no tenir el diccionari a mà.
- Que diguin que l’àudio no va bé quan són ells els que ho estan fent malament.
- Que diguin que no els hi hem donat el número per l’àudio i després de MOLT discutir, el tenien a la butxaca!!
- Que et diguin que t’has de quedar fins que ells acabin de veure l’expo!!
- Que l’ARTURO et pilli per banda!!!
- Demanar el número de l’audioguia i que et diguin el número de telèfon, el número del DNI, etc.
- Que en una visita comentada et torni a tocar el mateix profe GILIPOLLAS.
- NOMÉS AMB CATALANS:
  • Que et preguntin com és què hi ha tanta cua un diumenge a les 12h?
  • Que es queixin de què han d’esperar molt a la cua d’entrades i després es tornin a queixar els mateixos perquè les sales estan massa plenes i haurien de restringir l’accés.

- Que et preguntin pel servei d’autoguia, audiología, audiofonia, megafonia, etc.
- Que et demanin unes orejeras-de-esas, un walkman o uns cascos..
- Que facis una visita a Chillida per un grup de senyores del Neolític i després d’una hora cridant (perquè no et senten) et preguntin, davant d’una escultura, que de quin artista és això??!!!!
- Que vingui la Yola Berrocal (i tot un seguit d’idiotes de Crónicas Marcianas) a fer l’idiota per les sales!! I què a més a més els hi haguem de fer bona cara!!!

- No fer descansos: MOLTA RÀBIA...
- Que se t’escapi el FUNI!!
- Que a CHILLIDA et preguntin que per què no hem portat la PINTA del VENT???!!!!
- Que et paguin amb diners que es treuen d’una butxaca oculta per dins del pantaló, ben calentonets... ECS!!

- DIES DE PLUJA:
  • Que deixin els paraigües molls a sobre el mostrador
  • La mala senyalització
  • Que no hi hagi exposició temporal

- Que et tornin el número de l’àudio un cop se l’han passat per la boca, amb babes incloses.
- Que intentin obrir la porta del pati de l’olivera, comprovin que està tancada, i tot i així, intentin obrir-la sacsejant-la brutalment.
- Llei de Murphy: només demanaran audioguia en el cas que no els hi haguem proposat.
- Dones amb abric de pell: exigeixen silenci quan elles criden com gallines.
- Grups d’ESO: animalicos...
- Dissabte, 18.35: “Dues entrades!” diuen ells. “Saben que tenen 10 minuts abans no comencem a tancar?” responc jo. “Sí, sí, anirem ràpid, no et preocupis” diuen i a més semblen convençuts. “D’acord, dues entrades a la temporal són 7,20 euros” els hi anuncio i trec les entrades. “No, no les volem, millor venim demà”. AAAAAAAAAAAHHHH, en què quedem??? I què foto jo ara amb aquestes entrades???
- Que a les àudios els demanes “I need a passport, an ID or a driver’s licence” i et diguin “In inglis plis”.


Sé positivament que només els vertaders mironians han llegit fins al final. El nostre és un llenguatge quasi incomprensible. Espero que us hagi agradat.

___________________________________________________________
PS. Agraeixo a dos dels meus lectors, exmironians, que em donessin la idea de penjar això aquí.

13 comentaris:

la chica ha dit...

BRU-TAL!
quins records, mon dié...
molt bo, molt bo.
n'afegeixo una, sigui dit de passada: "clar, tu portes la "i" (al chaleco) d'exposición Itinerante".
(i tu portes la G de gilipollas)

Unknown ha dit...

aquesta me la van preguntar a mi (també sobre la I de l'armilla):

- What means the "ai"?

- "The ai"?

La tipa m'assenyala a la "I" del chaleco. Jo li dic:

- Aaaah, la iiiii!!! Informeixon!!! (mentre pensava significa "idiota" que és la senyora per no deduir què significa aquest símbol internacional)

Anònim ha dit...

Nu, m'ha encantat!
La introducció m'ha posat una mica nostàlgica també. Ja no hi ha volta enrera però tot i que hi havia moltes coses que no agradaven, va ser una època molt xula. Sortir tots junts i anar a dinar o a sopar, tenir ganes de què et toqués un colega a prats mentre feies control per fer-la petar. Estava guay lo del safareig, i el llenguatge propi, i el sentir que les preocupacions eren poques, la responsabilitat zero i un munt de coses per fer...
Gràcies per aquest remember, ha trencat la meva monotonia xinesa!
noe

Anònim ha dit...

Per cert, a mi em fotia una cosa especialment: Quan fein fotos al tapís amb un peazo flash que semblava que portessin els focus de l'estadi Sant Jordi i els deies que no es podia fer servir el flash i ells et donaven una "lliçó magistral" sobre las diferències entre tapís i pintura...El millor moment era, després de un debat digne de Millenium, dir: NO SE PUEDE USAR FLASH PORQUE LO DIGO YO Y PUNTO PELOTA (bé, una mica edulcorat això sí).
Petonets again i gràcies again!
la noe

la chica ha dit...

una de les millors anècdotes q vaig viure (en el moment va ser "tierra, trágame, porfi") va ser quan vaig dir a un tio q es trobaria a miró al bar. quan vaig veure q s'ho creia, li vaig dir "ehem, bé, joan miró és mort", es va tapar la boca amb la mà i gairebé plora. pobret!
ENTERA-TE'N, XAVAL, LA VIDA ÉS DURA!

i la nuri em va fer creure q el nét de joan miró tenia la síndrome de down i quan el vaig veure, li dic a la noemí "doncs no sembla q tingui la síndrome de down, no?". em va mirar com si el tingués jo :S (nurit dolenta!)

jorge ha dit...

- Due biglietti

- Buon giorno, dodici quaranta

- ah, ma sei italiano?


...no comment...

Unknown ha dit...

1) gràcies Noe. Sí, vam ser uns privilegiats sense saber-ho en trobar-nos tots junts allà i lluitar junts contra els patètics visitants de la fundació

2) clara: repeteixo per enèssima vegada: mai et vaig dir que el nét de Miró tingués Down... devia ser algun altra persona

3) jo mai no oblidaré el dia que li vaig dir a un senyor a control que anés a deixar la motxilla a taquilles. El senyor va mirar cap a dins i veu un altre senyor amb una motxilla mida playmobil. Em diu que aquell senyor porta motxilla i no l'ha hagut de deixar. Jo li explico la raó. Ell no creu i jo li dic (tope xunga): "It's me who decides"... No comments

Anònim ha dit...

però sí que té síndrome de down, no? a mi em sona...
noe

Unknown ha dit...

no en tinc ni idea

la chica ha dit...

hosti! acabo de descobrir-ho! vas ser tu, noe, qui m'ho va dir?! jo creia q era la nuri, quan em va explicar aquell quadre blau del nét amb la bufanda.

jo el vaig veure i era freaky, però no tenia down... :S

ma sei italiano, giorgio? ;-P

Anònim ha dit...

us prometo que hi ha una foto on surt algú de la familia d'en miró amb síndrome de down (i no era un espontani)
estic buscant el testimoni gràfic però ná, però ho trobaré!

giorgio, ma tu sei un maestro!

la noe buscando la foto desesperadamente

Unknown ha dit...

dios, ara que s'ha descobert la veritat, que jo he quedat disculpada respecte al tema down del nét de miró, que noe ha quedat en canvi inculpada i buscant proves de la veracitat... per fi... clara... ara ja no tornaràs a repetir que JO vaig mentir-te i inventar-me el tema down???

Anònim ha dit...

...probablemente uno de los mejores post que tiene este blog, no dejes nunca de sorprendernos, un abrazo y felices fiestas.