31/12/08

Drama


Abans he vist una escena dramàtica entre uns perfectes desconeguts mentre esperava un amic, davant del Zurich (possiblement el punt de trobada més utilitzat pels barcelonins). I aquesta discussió, aquestes llàgrimes, aquestes paraules que he vist i sentit m'han fet reflexionar. Em demano si tots nosaltres, en el moment de fer balanç de la nostra vida, recordarem només moments dolents, els grans drames que ens han sacsejat.

Malgrat que cadascun d'aquests drames pot aconseguir esborrar-ho tot, cobrir el nostre horitzó fins a l'infinit, penso que no pot ser correcte que decantem de manera tan clara la balança. Perquè hi ha dues coses que prendran sempre més importància que qualsevol d'aquests grans drames:
  1. el pes inexorable de la quotidianitat, les petites tonteries del dia a dia, que, al capdavall, són les que, en proporció, ens ocupen més temps.
  2. el dia més gran de la nostra vida, els mesos més feliços, els quinze minuts de glòria televisiva warholiana... Vull dir: qualsevol moment àlgid en sentit positiu. Tots en tindreu algun: descobrir l'existència del gran amor de la vostra vida, veure sortir el sol a Piazza San Marco, fer un gol en un partit del pati de l'escola, abraçar el teu primer fill, plantar un arbre, etc. etc.
Com és això del drama? Què en fareu? Els oblidareu? Jo no sé què fer-ne. Només sé que vull que sigui més el punt 2 que el punt 1 el que surti en el meu balanç futur.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Últimament hi penso en aquest tema sobre el que has escrit. Me n'adono cada vegada més que el que va ser drama al seu dia, es va disolent en el temps.
Però, sí és veritat que tornem a repetir drames passats així que, com em va dir una gran amiga fa poc, en aquests moments dramàtics t'has d'aturar un moment i gravar a la teva ment com et sents, que no se t'oblida. Tampoc val la pena patir per patir...

la chica ha dit...

el meu lema és que cal viure moments dramàtics per poder valorar els positius.
en tot cas, tot i que alguns s'oblidin, amb el temps, i altres no, crec que tots ells ens fan més forts i ens ajuden a aprendre a manejar aquesta petita gran cosa que es diu vida.

Unknown ha dit...

m'encanta tenir dos lectores tan fidels, que llegeixen els meus continguts i reflexionen al seu voltant.

grazie

la chica ha dit...

di nadi, di nadi ;P