1/9/07

The Godfather III



A «El padrí III» podem veure diverses maneres de morir (moren tants personatges). Em quedo amb dues:

- una mort poètica i dramàtica: la de Mary Corleone. En el moment de major esplendor de la seva bellesa, havent conegut el millor de la vida, essent estimada per la família i l'amant, després d'un abandó forçós d'aquest, i de manera accidental i injusta, sent absolutament innocent respecte el que l'envolta. Esdevé així una màrtir, una mena d'Ofèlia. Potser per això m'ha fet pensar en aquest quadre de Waterhouse que vaig veure a la galeria Tate Britain.

- d'altra banda, em quedo també amb la mort que tots en el fons desitgem: calmada, tranquil·la i potser podent recordar moments feliços del passat: la de Michael Corleone.

No caldrà dir, per últim, que m'encanten els vestits que treu la Sofia Coppola i que detesto el look de Diane Keaton...