9/1/10

Pensadors


Quants pensadors podríem trobar-nos en un sol carrer? Potser us demaneu per què començo així, amb una pregunta ridícula a tots ulls. Sí, és cert, a mi també, així vista escrita, sense cap més explicació, em sembla imbècil. Sembla no tenir cap mena de sentit.

Però tinc una bona raó per fer-la. I sí, sé que mereixeu rebre explicacions. Comencem dient que no parlo de pensadors en el sentit de filòsofs i intel·lectuals. Ni tan sols en el sentit més ampli de qualsevol persona que pensi. Estic acotant el sentit de la paraula només a una mena de pensador, l'escultòric. I això, és clar, és una referència al Pensador d'Auguste Rodin.

Ara ja us he donat una pista molt bona que potser farà que algú pugui resoldre el meu enigma: estic parlant de la convergència o potser més correctament dit de la convivència en un sol carrer, la Rambla de Catalunya, de 2 pensadors, el de Rodin i el clàssic i conegudíssim Toro pensant de Josep Granyer i Giralt. Recordeu que fa uns anys el van robar i retrobar?

____
Quines coses, jo pensant ser tan original amb aquesta entrada i resulta que no sóc l'única persona que se n'havia adonat: llegiu aquesta columna de El Periódico de Catalunya.