1/9/08

L'Espoir


«L'Espoir» és una novel·la d'André Malraux que té com a tema la Guerra Civil Espanyola. Va ser editada el 1937 a Gallimard, dos anys més tard Malraux en faria una pel·lícula, titulada igualment «L'Espoir», i que no sortiria fins el 1945. Reconec que mai no me l'he llegit, i que tampoc no he vist la pel·lícula.

He de confessar que he escollit aquest nom per titular aquesta entrada no perquè vulgui fer un homenatge al llibre, sinó perquè volia parlar del meu estat d'espera. Però malauradament, seria incorrecte usar així aquesta paraula, perquè "espoir" no ho podem traduir com "espera". "Espoir" en francès és esperança. El mot apropiat per referir-nos a l'espera seria, en francès , "attente".

I sí, visc en estat d'espera. I a vegades em desespero. Com si els dies no passessin. Com si no pugués arribar mai el terme d'aquesta espera. Perdo l'esperança, la confiança en el futur. Em pujo per les parets. Vull que el temps passi. Només desitjo que arribi. I diuen que les setmanes volen, doncs la meva setmana és eterna. S'atura el temps, el rellotge no avança, i aquí estic, parada, clavada, davant l'ordinador. Contemplant un temps que no avança, que s'estanca.

Només em queda la certesa de saber que, fem el que fem, el temps no s'atura. I que sí, encara que poc a poc, arribarà finalment aquest dia en què (aquí tinc posada tota la meva esperança) tinguem el pis, poguem traslladar-nos i comenci la nostra aventura barcelonina, i que s'acabarà aquesta espera. La natura humana farà que, aquest dia, sorgeixi davant meu un altre terme on dirigir-me, i, per tant, una altra espera.


Mentre, perquè feu temps, us poso un vídeo del Youtube que em va encantar:



11 comentaris:

la chica ha dit...

hola!

només volia saludar. quan em funcioni internet a casa em posaré al dia blocaire!

va anar bé, per sicília?

Unknown ha dit...

sí clara

tens problemes a internet a casa?

Anònim ha dit...

tot arriba i tot passa tant ràpid...així que disfruta dels preparatius, de les esperances...i no et faci por fer-te mal, millor viure i patir que no haver viscut.
una abraçada plena d'energia en aquests temps d'incertesa per a tots
la noe

Unknown ha dit...

gràcies pel suport Noe...

t'envio un email per comentar-te una coseta ok?

un petonàs guapíssima!!!!

la chica ha dit...

io també vui imeils! ;P
sí, tinc MOLTS problemes: no funciona l'internet, no funciona el calentador de l'aigua i no funciona la cisterna d'1 wc.

quina tornada, mecatxis!

Unknown ha dit...

val clarit t'envio unemail

la chica ha dit...

:)

la chica ha dit...

no actualitzes massa, no?
que ets fora? ;)
felicitats per la part que et toca! (en quant al teu mail)

Unknown ha dit...

clarit no tinc internet a casa ara!!!

la chica ha dit...

doncs ja en som 2!
tens aigua calenta, com a minim?
el paki no te accents :S

Unknown ha dit...

aigua calenta sí !!!!!