30/7/07

Giardino




Aquí em teniu, tot florida a casa, esperant que vingui el tècnic a arreglar la rentadora. Una rentadora que es va trencar ahir, quedant-se en el seu interior el meu vestit groc.... Espero que surti i poder-me'l tornar a posar. El cert és que un aparell que es fa malbé un diumenge 29 de juliol és unelectrodomèstic capullo. No hi ha pitjor data: no només és diumenge sinó que a més tothom està ja de vacances o amb la ment posada en elles...




I n'hi ha com jo que quan tots marxen tornen. Ja em teniu de retour i de retour-retour. Demà a la feina, au boulot! Amb zero ganes per descomptat, que es podia esperar però.




Coses que consolen, poques. Ahir veia «Il giardino dei Finzi-Contini» de V. de Sica ... i en certa manera saber que no patirem el destí de les persones que surten en la pel·lícula pot ser un consol... És un pel·lícula entretinguda, adapta una novel·la increïble (amb el mateix títol) de Giorgio Bassani que em va fer descobrir una col·lecció de literatura contemporània que venia amb "El País" ja fa anys... L'acció se situa a Ferrara, a finals de la dècada dels trenta del segle XX. Els protagonistes són jueus (ebrei que diuen en italià). El drama no se centra en el context històric, amb la promulgació de les lleis racials a Itàlia, tot i que hi fa esment. Ens parla més aviat del record. És molt proustià. Val molt la pena i es llegeix en un sospir.




Pels mandrosos la peli ja va bé. Ho recomano.

1 comentari:

Ithilme ha dit...

Jo l'única peli que he vist de V.De Sica es "Umberto D". Tremenda. He de veure més pelis guapes, tinc un munt..puff. De Proust: no he llegit res, sóc analfabeta sobre el tema :P