19/11/09

Dimonis


Compulsió escriptora... ahir en parlava. Em demano però sí no és massa supèrbia aplicar aquestes dues paraules a la meva persona. Compulsiva... crec que no sóc mai gaire compulsiva. Puc estar nerviosa, o angoixada, però crec que la compulsió en cap cas no em caracteritza. Recordem sinó la definició de compulsió segons el Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans:

Impuls incontrolable que mou a fer actes que si no es realitzessin provocarien una angoixa intensa.


Definitivament, no ens enganyem, la compulsió no em caracteritza. I escriptora tampoc no cal donar-li més voltes... ja sabeu que no sóc escriptora, sinó més aviat que m'agrada escriure. Quines coses que té aquest terme d'escriptor, no tan vinculat a la professionalització com a la dedicació i també a una cosa més inefable, que anomenaré prestigi. I malauradament no em puc aplicar cap d'aquestes 2 coses!

Però vaja, deixant els miraments, i atrevint-me a aplicar-me amb poca precisió això de compulsió escriptora... Aquí estic jo, escribint. Sabent com sé que tot el que escrigui serà una mentida, i havent idealitzat al màxim la figura de l'escriptor, com em puc enfrontar a aquest repte sense sentir-me un petit David davant un enorme Goliat!? Els meus dits golpegen el teclat, les paraules es construeixen a la pantalla... La meva imatge es correspon amb alguna cosa que ja coneixem, amb alguna cosa familiar, la imatge de l'escriptor treballant. Però també sabem que és només una aparença, em falta el contingut, a més de dedicació i prestigi.

I ai, encara pitjor, em falta el valor per plegar-me als desitjos del que em fa un encàrrec (zero professionalitat). I és que tota petició d'un text per un tercer respon a uns objectius que s'han d'assolir. I jo, des que vaig acabar la carrera, ja no he hagut d'escriure (almenys no gaire) abandonant la meva idiosincràsia. Podré doncs deixar-me i assumir un altre rostre en el meu darrer projecte? Confessaré una certa repugnància suposo que inevitable a fer-ho. I també una certa digna resistència, un petit orgull ferit. I la consciència de la meva nimiesa... i la por a no arribar-hi!!!!

Dimonis!!!

3 comentaris:

Matty ha dit...

estic a punt de que els puristes m'esborrin de la seva llista d'amistats però jo, ja ho sabeu, sóc així... Per a mi, ser capaç de produir textos per plaer o per simple desig comunicatiu, més enllà de qualsevol "necessitat" (vaja que el que redactem a la feina no serveix, ni la llista de la compra, ni la carta als reis, etc.)et converteix en escriptor. Tímid, aficionat, intimista, "de masses" o amb l'adjectiu que vulguis perfilar-ho millor però escriptor a la cap i a la fi. Eps, que tens un públic fidel i tot!
si frivolitzem una mica això fa que jo que canto i ballo a la mínima ocasió sóc una mica artista, no? dolenta? segurament! vaja amb certesa... però artista, què caram!

Matty ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

merci per lo de públic fidel... però no em sento gaire escriptora...

tu sí que ets una artistassaaaaa