22/10/07

Sociòpata



Ahir jo era una sociòpata. Hagués matat algú. Va venir molta gent a veure l'exposició del World Press Photo 2006. No diré el número, que em marejo. I almenys la meitat dels que van venir, van passar per preguntar-nos quan valia (gratis) i on era (hi ha un cartell enorme a la porta que no deixa gaires dubtes). El pitjor però no era repetir tota l'estona el mateix: «L'accés és lliure, s'hi arriba pujant l'escala de pedra a mà dreta». El pitjor tampoc no era que hi ha gent incrèdula que, desconfiant, continuava fent preguntes. El pitjor no era, ni molt menys, que hi havia vegades en què, tot i haver escoltat com li explicàvem als altres, ens ho tornaven a preguntar (deu ser algun sistema sofisticat de tortura). NO, el pitjor és que la gent s'inventa el nom. Davant la impossibilitat de recordar el nom hi ha:

- gent digna que anomena l'exposició per mitjà d'una paràfrasi: exemple: "l'exposició de fotos" o "l'exposició de fotos de premsa".

- gent patètica que anomena l'exposició de manera idiota: exemple: "¿on estan les fotos?". Milers de respostes possibles ("jo a casa en tinc moltes", "t'ensenyo les del meu mòbil?", etc.), per qüestions laborals hem de respondre a la pregunta que NO han fet.

- els pitjors però són els que directament opten per inventar-se el nom. Aquests no saben què és la vergonya. La llista és llarguíssima i algunes opcions demostren que la gent pot tenir una ment molt retorçada.

- entre els que inventen hi ha els de «Fotoprés». És un clàssic i fa referència a un altre concurs de fotografia. Hem sentit una versió potser preocupant però que té lògica si mirem el títol de l'exposició que presentem nosaltres: «Presfoto».

- el clàssic és «Photoshop». No sé què comentar al respecte, em fan venir ganes de plorar quan m'ho diuen. Ara esperem el moment en què preguntin pel «Fotoprix» o per «Fotolog».

- hi ha gent molt xunga. Un va dir «World Trade...». No ho va acabar, se li va esgotar el valor per rematar-ho.

- i per últim, n'hi ha un que va veure com ens rèiem a la seva cara: va dir: «Fotoplex». I a la tarda, un va estar a punt de dir: «Fotofrex» però no ho va rematar.


Rellegint el que acabo d'escriure me n'adono que semblo el venedor d'IKEA frustrat que insulta a la gent (http://estiloikea.blogspot.com/). Realment l'atenció al públic té coses molt dolentes però espero no arribar mai als extrems de menyspreu de Llave Allen per la gent. El problema del WPP (i espero que la justificació em disculpi) és que es repeteix cada any i cada any la gent demostra la mateixa incapacitat per dir el seu nom. Serà així en tots els països on va?

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Ciao bella!
T'estric per donar-te el meu suport, em sento molt identificada en les teves paraules de sociòpata!!! TODOS HEMOS SIDO SOCIOPATAS
superabraçada

Ithilme ha dit...

jajaj si es que la gente es...en fin. xD Hay que tener mucha paciencia!

Un dia de estos ire a ver la expo por cierto!

Besitoss